Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 22 april 2016

Fredag eftermiddag!

Jippi! Det är fredag eftermiddag! Det känns skönt! Jag har jobbat hårt idag. Städat och gjort rent toaletterna och tvättat och hängt tvätt och varit och handlat och bakat piroger som ska bli matsäck tills imorgon och förberett kycklingar som ska grillas ikväll och satt en baguettedeg...Hade jag haft mer tid hade jag slängt ihop något gott till kaffet. Men det hanns inte med och vi tog bara fil och mackor. Igår däremot gjorde vi scones! Det passade ju bra också eftersom den engelska drottningen fyllde 90 år! 
Fast det var trevligt kring kaffebordet idag också trots lite påvrare fikabröd. Jag och barnen och två vänner till dem trängdes kring bordet! Det är mysigt att vara många! Många samtal och avslappnad stämning...Jag frågade som jag brukar om hur de haft det i skolan och de som hade lust berättade lite. Och så fick jag också frågan, en av sönernas kompisar frågade mig vad jag hade gjort! Det var lite trevligt och jag berättade lite om vad jag gjort. Kompisen lyssnade intresserat och tyckte att jag fått mycket gjort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar