Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 8 april 2016

Fläskstek

Vi är lite dåliga på att planera hela veckans mat på en gång. Vi ser istället till att ha basvaror hemma och så köper vi sånt som är extrapris på för tillfället. Fyller frysen med köttfärs när det är billigt, kycklingbröst, färsk lax, torsk eller rödspätta...Har alltid falukorv, bacon, ägg, konserverade tomater, pasta, potatis, ris, lök, morötter, purjolök...hemma. Så bestämmer jag från dag till dag. Ser till att det blir en bra blandning av kött och fisk och grönsaker...Hela dagen igår utgick jag från att vi skulle ha torsk. Hade bestämt för mig att vi hade ett par paket med lösfrysta torskfiléer i frysen. Men sen när jag skulle ta upp dem för att tinas så hade vi visst ingen torsk i frysen. Måste ha sett i syne. Tja, vad gör man då. Falukorv hade vi redan ätit och pasta arrabbiata hade vi dagen innan...En fläskstek var infryst..det fick bli den. Den fick tina i micron och så fort in i ugnen. Trodde ett tag att vi skulle få äta väldigt sent för det gick segt för den att få upp temperaturen...låg på 35 grader i vad som kändes en evighet. Men jag hann! Och klockan halv 7 hade jag en god fläskstek, stekt potatis, gräddsås, brysselkål och broccoli på bordet! Mycket uppskattat! Riktigt lyxigt för att bara vara en torsdagskväll. Det kändes mer som söndagsmiddag! 
Receptet hittade jag här: http://receptfavoriter.se/recept/dansk-flaeskstek.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar