Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 1 augusti 2016

Augustiträdgård!

Så blev det augusti! Den sista sommarmånaden! Och trädgården satsar för fullt nu innan den går in i vilotiden! Sensommarblommorna är så fina. De är lite storvulnare än de tidiga blommorna, större och starkare i färgerna! 

Floxen är så fin!
Rosen blommar på och kommer väl fortsätta så tills frosten sätter stopp för det! 
Fackelblomstren blommar så fint 
Och höstvädden är så fin! Jag älskar den vackra blå färgen och de fransiga kronbladen! 
Funkiorna blommar också nu! De är inte direkt vackra men ändå fina på något sätt! 
Den ryska martornen är jag lite trött på...de blir så långa och måste stöttas för att inte rasa ner! Fast de är ju rätt fina och humlor och bin älskar dem så...kanske får jag hitta på någon bättre plats till dem bara! 
I trädgårdslandet blommar blåklinten...
...och luktärtorna...
...och ringblommorna!
Jag blir lite rörd när jag ser just den kombinationen ihop! Min farfar hade såna i sitt trädgårdsland och när jag fyllde år...som jag gör nu i dagarna...så hade han alltid med sig en bukett med just de blommorna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar