Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 28 augusti 2016

Mer dagis åt folket!

I Stockholm ska man satsa ännu mer resurser på barnen. De ska få mer dagis. Förlåt, förskola. Alla barn ska ha rätt till obegränsad tid på dagis. Det kvittar vad föräldrarna har för sig. Man kan lämna in barnen när man vill och hämta dem när man känner för det. Det spelar ingen roll om man jobbar, är föräldraledig, studerar, vill shoppa, umgås med kompisar...Whatever. Och det här är så bra för barnen som går i förskola i den pedagogiska miljön får bättre förutsättningar senare i livet, när de går vidare i skola och högre utbildning. Så nu kommer stockholmsbarnen bli genier hela bunten kan man tro! För de allra, allra flesta barn går ju redan i förskola och är alltså rustade för att gå vidare i livet som framgångsrika medborgare. Så hur ska det inte bli nu då!? Med ännu fler timmar i dagis? Tänk vad duktiga de kommer bli!  Och föräldrarna blir nog nöjda. Tänk vad bra att kunna lämna in ungarna på dagis och få vardagspusslet att gå ihop smidigt och lätt! Bara iväg till dagis på morgonen, jobba och självförverkliga sig hela dagen och sen hämta hem ungen på kvällskvisten, i med lite mat och så i säng! Tryggt förvissad om att barnet förkovrat sig och rustat sig för framtiden hela dagen i den ultrapedagogiska professionella miljön som dagis utgör! Jippi! Och tänk, om man får en bäbis till. Tänk vad jobbigt att ta hand om två barn! Hu så hemskt! Hur ska man klara av det! Så då är det praktiskt att kunna lämna in det "stora" barnet som man vill. Och det är ju bara kul för ungen som får leka och ha kul med kompisar hela dagen! Synd bara på helgerna och kvällarna. Men man kanske kan reformera vidare så småningom. Barnhem kanske inte är så dumt i alla fall.




2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Har inget emot jämställdhet men världen måste få vara liten innan den blir stor! Om jag hade haft barn hade jag gärna varit hemma med dem ett tag!

    Jag minns när jag var mellan 4 och 8 år och bodde med mamma och storebror hos min mormor och morfar. Det var toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter toppenhärligt att bo tillsammans med mormor och morfar! Och håller med dig...världen måste få vara liten innan den blir stor!

      Radera