Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 30 maj 2016

Mors dag!

I går var det ju Mors Dag! Jag blev uppvaktad av min man och de fem barn som fanns hemma! Det sjätte är på skolresa men han ringde och gav mig en cyberkram istället! Jag fick blommor, choklad och ett så fint kort som maken köpt i USA! Först småskrattade jag lite åt texten men så blev jag väldigt glad, särskilt när maken sa att han faktiskt tyckte så! Att det jag gör är fint och att han är tacksam över att ha mig som fru och mamma till våra barn! 

Efter lunchen började vi fixa lite till mormor, min mamma! Vi vek klänningar av papper - tog inget kort men de blev jättefina - och klistrade fast på varsitt vikt kartongblad. Och så skrev och ritade barnen något till sin mormor! 5-åringen ville ge henne coola bilar och han ritade flera stycken. För att det skulle gå extra fort tecknade han med båda händerna på samma gång! 
Jag hade också målat lite, fast jag började för några dagar sedan! Jag målade av ett gammalt svartvitt foto av min mammas mormors och morfars hem! Ett hem där min mamma var ofta som barn och som hon berättat mycket om. Eftersom fotot var svartvitt fick jag hitta på lite själv men det blev enligt uppgift ganska likt. Maken hjälpte mig att tillverka en enkel ram!
Sen gav vi oss ut i skogen för att plocka blommor! Liljekonvaljer tycker jag det ska vara till mors dag! Vi har en hel backe full med såna så vi fick lätt ihop en stor bukett! 
 Lagom till kaffedags promenerade vi iväg till mina föräldrar! Vi blev bjudna på gott kaffebröd och tårta till och med! 
Tårtan började jag smaska i mig innan jag kom på att ta ett foto! 
Sen pratade vi och tittade vi på gamla kort! Jag bläddrade igenom mina gamla album med bilder från min barndom! Här är mamma och jag när jag var liten bäbis! 
Jag är så glad över min mamma! Hon har alltid varit så snäll och hittade på så roliga saker när vi var barn! Teckning, sång och gymnastik gillade hon att hålla på med och hennes intressen förde hon vidare till mig! Jag är så glad över att ha min mamma nära både i avstånd och i sinnet! Vi har mycket att prata om fastän vi pratar mycket! Varje dag för det mesta! Och vi kan prata om så många saker - politik, historia, musik, filmer, böcker, gamla tider, natur, resor...ja, allt! Ja, nu är jag mamma själv, har varit i drygt 18 år! Både dotter och mamma! Det är roligt och svårt och stort och...allt! Livet helt enkelt! När jag tänker på det...hela kedjan av mammor och barn i alla tider...omsorg och intressen och känslor...som vandrar vidare genom tiden...det känns svindlande på något sätt! Och ändå så självklart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar