Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

lördag 4 april 2020

Nåt helt annat

Det blev mycket corona på min blogg nu känner jag. Trist va!? Men det är ju så det är nu...corona för hela slanten. Tröttsamt egentligen...livet pågår ändå ju. Våren tar jättesprång, solen skiner som besatt och himlen är hög och blå. Det är ju härligt. Och ute i naturen finns det väl ingen corona. Så...man kan gå ut...och njuta av allt som finns därute helt gratis och smittfritt. Det gjorde vi igår eftermiddag. Det blev bara jag och yngste sonen som gick ut för högstadieungdomarna var tvungna att logga in på sin fjärrundervisning och var fast i hemmet till klockan 15.30 när fjärrundervisningen var slut. Uppgifterna måste göras på bestämd tid...hur mycket än solen skiner och hur mycket än våren drar i en!

Men vi andra fick en härlig liten tur! Vi gick till vår lilla Fisksjö igen...det är lagom långt och jag blir alltid glad när jag kommer dit!

Direkt vi kom dit såg vi tranor sväva högt över oss! Så fina med sina långa halsar och långa ben och vida vingar!



Och vanliga måsar är väl inte så pjåkiga de heller!
 Grågässen ligger par om par och hanarna håller vakt och spanar...vi var inte så populära och fick oss en utskällning!
 Några ståtliga kanadagäss hade dykt upp sen sist! 
En liten promenad i vårluften och lite fågelspaning gör gott i både kropp och själ...en kopp kaffe på det så har man fått en fin fredagseftermiddag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar