Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 16 februari 2017

Kyckling i kokoslimesås!

Igår kväll var det nästan tomt i kylen! Efter 4-5 dagar utan handling blir det så! Det blev en stunds fundering innan jag hade kommit på vad jag skulle kunna trolla fram för kvällsmat! Kyclingfiléer fanns i frysen, ett par limefrukter och en purjolök fanns i grönsakslådan...de enda grönsakerna förutom potatis som låg där. En burk kokosmjölk hade jag också! Curry och hönsbuljong fanns! Efter lite googlande på kyckling, kokos och lime hittade jag något som lät gott! Och det blev jättegott också! En röd paprika skulle i också och det köpte maken med sig hem på vägen från jobbet! 



Fräs kycklingfiléer i skivor.
Fräs strimlad purjo och paprika tillsammans med 1 msk curry och 1 msk socker.
Häll över kokosmjölk och 3 dl hönsbuljong.
Koka ett tag.
Pressa i limesaft och smaka av med salt och peppar.
Nudlar passar bra till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar