Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 14 november 2016

Försmak på vintern och Fars Dag!

Helgen är slut! Måndagen är i full gång! Mörkt och grått och rått är det ute! Men i lördags låg lite av snön kvar i alla fall och vi kunde premiäråka bob i backen! Det var inte så värst med snö man det gick bra att åka ändå! Två barn fick vi med oss, 5-åringen och 10-åringen! 12-åringen hade ont i halsen och fick stanna hemma. Och 10-åringen åkte bara några åk och sen var han helt matt...han hade varit hemma hela veckan för halsont och hosta och var inte helt frisk. Så han och pappa fick gå hem och vila lite. Jag och N stannade kvar lite och åkte några gånger till och så ville han leka i skogen en stund! Det finns en så rolig sten...där några barn lagt en planka mellan den och en annan sten. Där kan man balansera och låtsas allt möjligt roligt! 
Idag är 12-årigen hemma från skolan. Halsen värker och han har börjat hosta också. Det är skönt att jag kan vara hemma...slippa lämna honom ensam hemma när han bara är 12 år.

I går var det ju fars dag och vi gick hem till min pappa, ja och mamma också förstås! Vi blev bjudna på kaffe och tårta och så satt vi och pratade och tittade på gamla foton! Det var trevligt! Jag tittade i mina gamla album från barndomen och här är ett par foton på min pappa och mig! 
Jag är så glad för min pappa! Han är snäll och omtänksam! Han har alltid varit nära...ägnat tid åt mig och min bror när vi var barn..pratat mycket, delat med sig av det han tycker om att göra, haft humor och skämtat mycket! Han är en så bra morfar också...pratar med och bryr sig om sina barnbarn...skapar en egen relation med dem. Han arbetade heltid hela min barndom, kom hem på kvällarna och var hemma på helgerna, på semestern...ändå lyckades han bli en närvarande pappa som tog plats och del i hemlivet och barnalivet! Det är fint! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar