Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 11 januari 2017

Vardag igen!

Då var lovet slut för den här gången! Barnen har farit iväg till skolan! Jag och snart 6-åringen är ensamma hemma! Det var skönt att ha lov! Den sista skoldagen lyxade vi oss lite extra. Vi åt lunch på en hamburgerrestaurang och sen gick vi en promenad runt motionsspåret vi har i närheten! Snön håller på att försvinna men det var vackert ändå! Den mörka skogen och det vita på fält och gärden och isen på sjön med alla sina blå, gula, vita toner. Ett rådjur såg vi leta mat på ett gärde. Sen blev det en lugn eftermiddag...lite fika, tv-spel, kvällsmat framför tv-n så vi skulle hinna sen den tredje filmen i Pirates of the Caribbean innan det var dags att hoppa i säng!
Men nu är det måndag höll jag på att skriva, onsdag är det ju! Det är knäpptyst i huset! Ute viner vinden. Det känns hemtrevligt. N roar sig med surfplattan en stund innan vi ska ha skola vi också! För han vill ju också ha skola nu när alla andra har det! Gymnastik ska vi göra och så ska vi rita hus har han bestämt! Och så ska vi göra någon slags nyttig kiwisorbet som vi ska bjuda skolbarnen på när de kommer hem! Så idrott, teckning och hemkunskap får bli skolämnena idag! Jag håller på att röja undan julen! Inte julgranen för den vill skolbarnen se lite till! Men de tomtar och änglar och adventsljusstakar som står kvar ska nu äntligen bort! Och de röda julgardinerna ska ner! Nu är jag lite trött på julen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar