Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 11 januari 2017

Tomatsåsochmascarponepasta!

Igår gjorde jag ett nytt pastarecept! Jag hade en burk mascarpone i kylen som jag ville bli av med..och så fanns det krossade tomater, cocktailtomater, färsk spenat...googlade och hittade ett passande recept som jag modifierade lite! Gott blev det! 
Fräs 2 finhackade schalottenlökar mjuka i olivolja.
Tillsätt 3 finhackade vitlöksklyftor och låt småputtra i 5 min.
Tillsätt en skvätt vitt vin och puttra vidare.
Tillsätt en burk tomater och en rejäl klick tomatpuré och kryddor. Jag tog oregano och italiensk salladskrydda.
Puttra en bra stund. Koka pastan under tiden.
Tillsätt mascarponen och låt den smälta ner.
Tillsätt några halverade cocktailtomater som får koka med tills de blir lite mjuka och varma.
Tillsätt färsk spenat och sjud tills den smält ner.
Blanda ihop pastan och tomatsåsen och strö över mer tomater och lite ruccola! Riven parmesanost är ju gott på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar