Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 13 januari 2017

Julgransplundring!

Idag är det Tjugondag Knut! Då ska ju julen ut! Vi hade inte mycket av julen kvar men julgranen på nedervåningen stod kvar och idag skulle den ut! N har hört talas om julgransplundring och det ville han absolut ha! Och så fick det bli! Vi ställde ut julgranen mitt på golvet och så hängde jag i lite överblivet godis jag hittade i mina gömmor...några guldpengar och lite hemgjord kola...och så hängde där redan några polkagriskäppar i granen. Och när skolbarnen kom hem så körde vi i gång! Vi drog på musik...räven raskar, ritsch ratsch, sju vackra flickor, vi äro musikanter och såna där visor och sjöng och dansade och skrattade! 
Och sen var det plundring! Roligt! 
 När plundrandet var kvar tog jag över och tömde granen på allt annat...packade ner och ställde undan..och så kastades granen ut! Och så var julen slut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar