Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 30 september 2016

Soffinköp!


Igår gjorde jag nåt jag funderat på i ett par år! Jag köpte en soffa! En kökssoffa! Jag såg den första gången i en liten heminrednings/klädaffär i ett hantverksområde i närheten. Jag blev förtjust i den men...den var lite dyr...och fick den plats? Nä, det blev ingen soffa den gången. Och ingen annan köpte den heller för den har stått där i affären varje gång jag tittat in...och det har jag gjort ett par, tre gånger om året. Och varje gång har jag tänkt att ...är den kvar nästa gång...då är det ett tecken...den måste vara till mig! Och så gick vi in i den där affären i förrgår och soffan stod där...och...så bestämde jag mig! Den fick bli min! 
Och nu står den hemma i mitt kök! Den ska få en dyna och några kuddar så snart jag får tid att fixa med det! Och så var vårt gamla bord inte så värst snyggt till så...jag får väl börja fundera på ett nytt sånt också...Men det får bli ett senare bekymmer! Barnen blev så glada när de kom hem från skolan och fick se vår nya möbel stå där! De gillade den verkligen! Och de tre små tingade soffan som "sin"! De tyckte det var så mysigt att sitta och äta i den! 



1 kommentar:

  1. Riktigt fin. Har också en kökssoffa men inte så snygg, min är med fast dyna och är ett loppis fynd.

    Hälsningar från skåne

    SvaraRadera