Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 15 januari 2018

Måndagsnöjen!

En trevlig måndag går mot sitt slut! Det är skönt att slippa den omtalade söndagsångesten inför måndagen och skönt att kunna njuta av en vanlig grå måndag...en sån som det var idag! Förmiddagen gick i rasande fart...frukost till barnen...varm choklad och mackor framför tv:n ...för där brukar vi äta frukost! Det har blivit så...det passar bra helt enkelt! Ett halvt avsnitt av Akuten hann vi med idag! Och sen det vanliga...disk och tvätt och plock. Sen var det dags för skola för sexåringen...piano..vi tränade på Till Paris rätt länge och den sitter snart! Och så matte och läsning och lite handstående. Sen var skolan slut! En bröddeg hann vi sätta i rasten mellan pianot och matten och när vi hade läst färdigt var det dags att baka ut! N var med och rullade små baguetter och hjälpte till att laga broccolisoppa! 

Efter lunchen gick vi till isbanan igen! Det var nyspolat och isen var mycket bättre idag! Jag hade också med mig mina skridskor och åkte lite jag också! Härligt! 
Vi avbröt skridskoåkningen lagom för att hinna möta storebror. Sen blev det eftermiddagskaffe framför Harry Potter...den fjärde filmen...vi kör på och vill se allt när vi ändå håller på!

Lite fiol spelade hann vi med och så hjälpte jag trettonåringen med ett stort, stort arbete i religion. Vi får ta lite i taget för att han ska klara av att bli färdig! 

Sen kom kvällen...raggmunkar och bacon och lingon blev det idag! Det går hem hos alla och är billigt och gott! Bamse och Beatrix Potter och en kapitelbok om vikingatiden i sängen och så god natt till de små! Denna dagen...ett liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar