Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 27 mars 2017

Programmering

En förskollärare söker tips på hur man jobbar med programmering i förskolan. Det måste ju börja tidigt. Programmeringen. Jag tittar på mitt hemmabarn...han som aldrig gått på förskola. Han kan inte programmera. Han gör annat. Idag har han...byggt lego, ritat en tjur, cyklat på en lång cykeltur till affären, letat bra varor, klurat ut vad saker kostar, förhandlat sig till ett par billiga rullskridskor, åkt på de där rullskridskorna i drygt två timmar, varit i skogen en stund, hoppat studsmatta, spelat tv-spel med sin 13-årige storebror och hans klasskompis...Han har inte programmerat. Jag tror inte han har missat något. Jag tror han kan lära sig programmera om han vill när han bliv äldre. Jag njuter av att se honom i hans liv...den frihet han har...alla de egna initiativ han kan ta...att vi kan prata så mycket tillsammans...att han får vara med sina syskon så mycket som det går...att han utvecklas så mycket...jag hör det..jag ser det...det funkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar