Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 16 mars 2017

Hundar och barn...

Jag tittar på när livet vänder. Det är en sorglig historia om tre bröder. Två av dem tog livet av sig samma år. Den tredje brodern berättar. Han saknar sina bröder. Han är inte arg på dem. Men han längtar. Det syns i hela hans ansikte hur svårt det är att prata om detta. Jag är nära till tårar flera gånger. Men så får jag ändå en sån där liten tagg i hjärtat. Den kommer då och då när jag inser att svenska folket är ända in i märgen hjärntvättat. Brodern berättar om att den ene broderns hund låg kvar vid sin döde ägares kropp. Den där hunden tog den levande brodern sedan hand om. Den är viktig. Den är ett minne, en länk till den döde. Den lämnar aldrig hans sida. De är alltid tillsammans. När han lämnar sin lilla dotter på förskolan är hunden vid hans sida. Hunden lämnar aldrig hans sida. dottern lämnar han till förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar