Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 25 mars 2016

Långfredag!

Långfredagen är snart slut! Jag har lagat mat och tvättat och maken har måla tak i vår hall. Så ska man väl inte göra egentligen. Inte arbeta utan bara vara stillsam och ha det tråkigt. Och vi har alltså arbetat. Och haft roligt för efter lunch åkte jag, maken och de tre små barnen till skejtparken nere vid sjön. Vi har aldrig varit där förut så det var kul att testa den. Den var jättekul och hit vill barnen åka igen! 
Sen när vi kom hem drack vi kaffe hela familjen och så jobbade vi lite till och sen badade några av oss bastu och andra badade i badkar så nu är vi påskfina! Sen åt vi kvällsmat. Vi provade påskmaten jag lagade till under dagen. Det blev inte så märkvärdigt och inte så mycket heller. Det mesta gick åt men vi får mer påskmat när vi hälsar på mina föräldrar imorgon så vi blir nog nöjda! I år gjorde jag: köttbullar, vanlig klar sill, currysill, skagenröra (knasigt men jag hade romsås kvar sen vi åt lax i förrgår så den fyllde jag på med hackade räkor och mer rom och mer crème fraiche.. och den gick åt!), gravlax och hovmästarsås och rosenbröd. Till efterrätt åt vi färsk ananas för det hade Ica Maxi en drajv på, bara 10 kr för en! Och så lite vaniljglass till det! 
Nu sover nästan alla i huset utom jag och två barn som envisas med att spela datorspel långt in på nätterna! Jag ska säga åt dem att stänga av om en stund och så ska jag krypa till kojs själv! Glad Påsk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar