Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 18 mars 2016

Kvotering av vab-dagar!

Nu vill Strandhäll att vab-dagarna ska kvoteras! Det är nämligen mest mammor som är hemma med sjuka barn. Och det går ju inte för sig! Löfven vill dock inte kvotera. Det inkräktar för mycket på folks vardag.

Det gäller att pusta och finslipa. Fostra och korrigera folk så de sköter sig. Se till att de där osunda mammorna sätts på plats och inte får för sig något. För tänk om det är så hemskt att mammorna gärna tar för sig av vabbandet? Precis som med föräldradagarna! Jag vet i alla fall hur det var när jag jobbade en kort period och hade barn. Hemskt nog blev jag faktiskt lite glad om något av barnen var sjuka! Hurra! Jag kunde få en heldag eller två eller kanske tre extra tillsammans med mina barn. Det var skönt.

Ja, nu är jag hemmafru och har inte det där problemet längre. Jag kan vara med mina barn - sjuka som friska. Det är ju mitt jobb. Och maken kan gå till jobbet och sköta sitt. Han lämnar inte arbetskamrater i sticket. Hans arbete blir inte lidande. Barnen kan vara hemma så länge de är sjuka och behöver inte stressas tillbaka i förtid. Det är bra.

Jag tänker att jag hoppas att Strandhäll får igenom sitt förslag. Det kommer att krångla till det rejält. Och krångel och besvär är nog det enda sättet att få det här systemet att börja krackelera och kanske till och med vittra sönder och falla ihop på sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar