Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 16 juni 2015

Sommarlov!

Sommarlovet är i full gång! Den femte sommarlovsdagen har börjat! Det är härligt! Vi njuter för fulla drag! Lata dagar. Dagar när man bara gör vad man vill. När man kan släppa lite på alla tider som ska hållas. Vara uppe lite längre. Sova längre. Vara ute så mycket man vill. Vi har inte gjort något särskilt. Varit vid stranden en gång, grillat, någon kompis har sovit över, firat ett födelsedagsbarn, flickvänner har varit här...barnen har hoppat studsmatta, spelat kubb, åkt sparkcykel, lekt dunken, spelat tv-spel tillsammans, haft många vattenkrig, äldsta barnet har börjat sommarjobba... Jag har väntat lite på de där bråken som alltid brukar uppstå de första sommarlovsdagarna när alla ska vänja sig vid att vara tillsammans men än har det inte kommit något. Kanske är det att alla är lite äldre...Det är hur som helst härligt att vara med barnen och se dem vara tillsammans och ha roligt ihop och att få träffa dem lite mer än under terminerna.

Margaretatårta till en 9-åring. Min mormor pratade ofta om att hon tyckte om Margaretatårta. Jag undrade alltid vad det var för jag tror aldrig att jag åt någon som barn. Nu gjorde jag en själv. Den var god men man måste gilla mandelmassa för att tycka om den- det gjorde hälften av familjen. Men jag gjorde en vanlig gräddtårta också så alla blev glada och nöjda.
Vi har grillat en hel del. Barnens nya favorit är Bruschetta. Vi är ofta lite sena med maten och det är perfekt att få något att stoppa i sig medan man väntar.
Grillad helstekt karré i rödvinsmarinad med citronsmör och paprikasmör och grillade majskolvar. Gott tyckte vi alla!
En eftermiddag på stranden! Kallt som 17 i vattnet men barnen tog ett litet dopp i alla fall. Jag nöjde mig med att bada fötterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar