Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 29 juni 2015

Lata sommardagar!

Sommarlovsdagarna avlöser varandra en efter en. Det är lata dagar. Spel på surfplattor en stund på morgonen tillsammans. Eller lite tv. Eller legobyggande. Eller direkt ut på studsmattan.
Vi cyklade till affären idag och pantade flaskor. Det är alltid lite spännande och se hur mycket pengar man får och vad man ska göra med dem. Den här gången hade vi ovanligt många flaskor för det var längesen vi pantade sist. Så vi fick mycket pengar. Barnen bestämde sig för att offra en guldpeng var för att kunna köpa ett klibbigt djur i en sån där automat. Resten skulle sparas till senare behov.
 Minstingen blev glad när han upptäckte att han nådde upp alldeles själv. Det gjorde han inte förra gången!
 Fingerborgsblommorna har slagit ut. De sprider sig för mycket men är så vackra att de får finnas kvar. Jag tar bort och flyttar om för att få dem på rätt ställen.
 Min mamma har vita fingerborgsblommor och för två år sen tog jag frön från dem. I år tittade de första blommorna fram! Fina tycker jag. Och jag tror att de har blandat sig lite med de rosa för vissa blommor har en lustig rosa/vit färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar