Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 16 april 2017

Påskaftonen...

...blev en fin dag! Vi promenerade den korta vägen till barnens mormor och morfar! Det var vackert med snön och den blå himlen...vintrigt..i konstrast till alla vårljud fåglarna presterade! Det kvittrade så det stod härliga till i skogen längs vägen! 
De två yngsta barnen gick påskgubbe tillsammans runt kvarteret och delade ut sina brev! 6-åringen tyckte det var spännande och roligt! 
Och så blev det kaffe och tårta! 
Och sen gick resten av eftermiddagen till prat och samvaro. Jag och mamma tittade på gamla recept och ärvda psalmböcker. Det var häftigt när vi insåg att en bror till min mammas pappa konfirmerades precis 100 år före ett av mina barn...som dessutom har samma namn som den här äldre släktingen! 
Så blev det dags för påskmiddag! Janssons och köttbullar och matjestårta och sillar och kallrökt lax och ostar och gott bröd! 
¨
Efter maten satt vi vuxna och planerade för årets semester och de stora barnen satte sig vid datorn och turades om att spela något strategispel. Jag och de yngre barnen spelade några partier Kalaha! Det var länge sen jag spelade det! Riktigt roligt! Och sen avslutade vi med tv....veckans avsnitt av Poldark... det är ju så bra och sen Killing Jesus. Så var kvällen slut och vi som skulle hem (två av barnen bestämde sig för att sova över) promenerade tillbaka i den sena kvällen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar