Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 17 april 2017

Annandag påsk!

Annandagen går mot sitt slut och lovet går mot sitt slut. I morgon är det dags för skolbarnen att sätta fart igen. Idag blev en trevlig dag trots att den inte har varit så annandagsaktig. Maken åkte bort tidigt i morse så det var bara jag och barnen hemma. Vi sov ut, åt frukost i omgångar, lagade lunch tillsammans, räknade lite matte, spelade piano. Och så gick jag och de två yngsta och en kompis ut i skogen en stund. Det var roligt! Barnen klättrade i träd och sen började de leka på en stor sten...som blev deras hem. Och så hittade de långa pinnar som blev spjut och jakten kunde börja. Någon hittade rådjursspillning och då började de spåra...upp över kullen och över på andra sidan. Och så siktade någon en ekorre! Jag var inte med och lekte, pratade bara lite om någon var i närheten och hade lust...jag städade! Det är så trist att kommunarbetarna har sån pippi på att såga ner sly men aldrig ta undan något efter sig. Man får struppla omkring bland alla pinnar och halvt slå ihjäl sig! Så jag brukar samla ihop de pinnar jag går förbi och lägga i högar så de åtminstone är på samma ställe! Nu är det snart kväll och alla tar igen sig. Ett av barnen kläckte idén att köpa pizza....pappa är ju inte hemma, det är sista lovdagen och det är ju sååå synd om barnen då så pizza skulle muntra upp! Och jag sa ja till allas stora glädje! 


 Vår och vinter möts! Snö och vitsippor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar