Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 19 april 2017

Idag...

...gick vi ner till vår lilla fågelsjö. Jag, 6-åringen och mina föräldrar. Det var så fint idag! Lite kallt men ändå riktigt vårligt! Solen värmde gott när man kom i lä och spindlar och flugor och humlor var i farten. Vi glömde kikaren igen men såg ändå en hel del spännande...skrattmåsar (som N tyckte var väldigt konstigt...skrattar de eller?) och ett par tofsvipor och en rödhake! Den satt på en staketstolpe och var inte särskilt rädd så vi kunde komma ganska nära! Så fin med sitt rödorangea bröst och lilla bruna kropp! 
 Det var roligt att balansera lite på den lilla bron som leder över ett grunt vatten in till en lite träskaktigare del av promenaden! 
Det var en fin promenad! Jag tycker alltid så mycket om att gå här för jag tycker att det är så vackert! Och N gillar det också! Han gillar att titta på allt spännande som finns...insekter och växter...han gillar att balansera och gå på spångar...han gillar att prata och fråga och fundera...han gillar att åka fort på sin sparkcykel när vi går på vägen till och från sjön! Det är härligt att vi kan göra sånt här mitt på blanka vardagen om vi har lust med det! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar