Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 29 mars 2015

Första lovdagarna!

Nu är det påsklov för barnen! Skönt! Vi ska inte göra något särskilt. Bara ta igen oss och ha det bra. Vi har gjort lite roliga saker redan. Vi har lekt i skogen. Burit pinnar och klättrat på stenar. Vi har varit i badhuset. Alltid skoj! Roligt att leka och hoppa för barnen och för oss vuxna att se våra barn ha kul, leka lite tillsammans och slappna av lite i största allmänhet. Är så imponerad av barnen. Jag själv älskade att dyka när jag var liten men alla barnen utom det minsta har gått om mig när det gäller att vara modiga! De kan göra volt, några kan göra ett och ett halvt varv, dyka från 3an gör några stycken, göra skruv, bakåtvolt, volt från 3an! Det är härligt att se dem! Själv dök jag i alla fall från 1:an och det tycker jag är rätt bra gjort för en mamma i min ålder (40+)! Jag simmade under vattnet också. Trodde inte att jag kunde det längre men det gick bra. Förr simmade jag lätt en hel längd under vattnet men det klarar jag inte nu längre. Men jag simmade i alla fall ena kortsidan, enligt uppgift 12,5 meter. Jag hade nog kunnat ta några simtag till men det gav jag 17 i! Dök upp till ytan när jag var framme vid väggen! Minstingen verkar bli ett litet vattendjur han också. Han åkte rutschkana och brydde sig inte när han kom under vattnet. Gillade att hoppa fram i vattnet och ligga och hålla i kanten och simma med benen!
Igår var det så fint väder på eftermiddagen. Vi var ute hela eftermiddagen och jobbade i trädgården och tvättade bilen. Krokusarna har blommar för fullt. Man får gå en vända förbi varje dag så blir man lite extra glad över färgprakten. Småbarnen lekte soldater och hade manöver runt huset. Det ropade giv akt och manöver och så packade de ryggsäckar fulla med olika saker och sprang runt huset för att bli extra starka! 
Vi hade inte köpt något lördagsgodis men jag hade lite vit choklad och vanlig ljus choklad hemma så vi gjorde praliner. Penslade vit choklad i formar och fyllde med smält choklad blandad med nougat. Sedan täckte vi bottnarna med vanlig ljus choklad. Gott!
Vi blandade även pop corn i smält choklad och strödde i lite flingsalt. Jättegott! 
I morgon är det måndag igen men det spelar ju ingen roll för oss! Vi ska sova så länge vi har lust! Fast minstingen ger sig väl upp vid 7 som vanligt! Och sen får vi se vad vi gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar