Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 22 februari 2013

Sportigt lov!

Vi har inte sportat så mycket under lovet precis. Det har varit för kallt och vi har varit för snoriga men igår var det dags! Jag och de tre små killarna åkte hem till min mamma för att äta lunch och åka skidor. Maken och de tre stora killarna tog med sig morfar och åkte till en slalombacke.
 
 
Vi åkte runt en fotbollsplan alldeles i närheten av mormors och morfars hus. Här har jag åkte en hel del skidor när jag var liten också! Minstingen sov middag när vi andra åkte och mormor var inne och passade honom. 9-åringen hade inte glömt bort hur man gjorde sedan förra året men 6-åringen hade det lite kämpigare till att börja med. Men efter ett antal vurpor och ihoptrasslade skidor blev det lättare och lättare och till slut gick det hur bra som helst! Som tur är har han ett mycket gott humör och blir aldrig sur när det går fel! Han brukar sägar "Jag suger på det här! Men so what!" Och så brukar han lära sig fort och då är ju allt bra!
 
 
 
Vissa år brukar någon spåra från fotbollsplanen upp i skogen bredvid. Först får man åka uppåt och sen är det en rolig backe innan man svänger tillbaka mot planen. I år var det inte spårat men vi tänkte att det kunde ju vi göra. Det var lite tufft att ta sig fram i skogen eftersom det inte var så värst mycket snö men vi tog oss upp på toppen och kunde sedan "susa" (lite ramlingar blev det också) nedför backen! Roligt var det hur som helst!
 
När vi hade åkt färdigt var det dags för eftermiddagskaffe med mormors hembakade semlor! Gott! Jag hade åkt nog kände jag men barnen gav sig ut för att åka några varv till!
 

 
 
De andra hade haft en toppendag! De kom hem sent på eftermiddagen och hade åkt nästan hela tiden. Minsta killen öppnade bildörren och rullade ut. Han var så trött i benen och hade stelnat till lite i bilen! Bara den största killen har åkt slalom förut men de andra två hade snabbt fått kläm på det och var så stolta över att de minsann hade åkt i de röda backarna på eftermiddagen!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar