Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 21 februari 2013

Äntligen sol!

 Solen har vi inte sett till på länge men idag kom hon fram en stund! Barnen blev direkt sugna på att gå ut och leka i snön! 
 
 
Det var inte lätt att gå på den hårda skaren i den djupa snön för 2-åringen men han fick syn på gungan och roade sig där en stund!
 
 
Hade ingen ork att laga ordentlig lunch men som tur var hade maken köpt rökt makrill. Lite köttbullar fanns det kvar sedan gårdagen också! Hackat ägg...
 

...och coleslaw piggade upp lite grann! Vi gillar coleslaw här i huset och jag har provat en hel del recept under åren. Det här från en gammal SvD har vi slutligen fastnat för:
 
1 dl gräddfil
0,5 dl majonäs
1 tsk dijonsenap
1 msk vit vinäger
0,5 tsk salt
0,5 tsk socker
svartpeppar
En stor hög finstrimlad vitkål - osthyvel funkar bäst
1 grovriven morot
1 finhackad liten rödlök
 



 

När jag var på stan passade jag på att besöka garnaffären. Jag har massor av saker som är halvstickade men jag kunde inte låta bli att köpa ett nystan Milano. Jag älskar min ceriserosa Åremössa och tänker sticka en till. Det var svårt att välja färg. Det finns så många fina färger men till slut fick det bli ett brunt nystan! Inte så fantasifullt kanske men jag tror att färgem passar bra till mina jackor!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar