Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 1 december 2017

Jobb och kul!

Nu lackar det mot jul! Bara 24 dagar kvar till julafton! I år känns det lite både och...vi bygger om och hemmet är inte i ordning...det sitter plast istället för en vägg i vardagsrummet, möblerna är flyttade och det ser inte så värst ut. Och maken måste resa i jobbet stup i kvarten...borta förra veckan, hemma två dygn, borta nu igen...och så en gång till innan jul. Så jag får fixa det mesta på egen hand. Men det är för all del också roligt...emellanåt känner jag julkänslor och julglädje och städa och göra fint...det kan man ju göra ändå!

Jag och sexåringen fixar och donar lite varje dag...

Vi har putsat fönster och bytt till julgardiner i de fönster jag har kvar på nedervåningen.
Vi har putsat mässingsljusstakarna! Det var mysigt att sitta vid köksbordet med julmusik på youtube och småprata och putsa tillsammans! 
Vi har bakat både juligt bröd (och ätit upp det) samt saffransbröd! 
Vi har pyntat lite...inga tomtar ännu men några änglar och granar och snögubbar. Och så har de två yngsta med min hjälp byggt ett så fint tomtehus av en kartong, mossa, glasspinnar, pinnar från skogen, tändsticksaskar...
Och så hinner vi med en massa annat också...både trista saker och roliga saker!

N tränar på att stå på händer! Han kommer upp ganska lätt nu och kan luta sig mot en vägg...men drömmer om att kunna stå helt själv, mitt på ett golv! 
Vi gör lite yoga då och då! Det är alltid kul! 
Vi har fortsatt spela lite piano ett par gånger i veckan men N tycker inte att det har varit jättekul...det är så svårt! Han ville testa flöjt istället! Och det gick bra...han hade inga problem med att få fin ton på de första tre tonerna han lärde sig och det gick lätt att läsa noterna och göra som det stod! 
Och idag är det första advent! Vi sov lite för länge och missade julkalendern men vi får se den i kväll istället! Fredagsstädning står på schemat en stund nu på förmiddagen och sen ska vi ut och äta på restaurang tillsammans med mormor och morfar! Det ser vi fram emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar