Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 25 december 2017

Juldagen...

...är nästan till ända! Juldagar är sköna...lata och långsamma...man gör vad man vill! Vi trodde att vi ville vila...och vilade ganska länge. Våra två yngsta barn sov över hos sin mormor och morfar så det var lugnt och tyst här på morgonen. De brukar inte gå upp jättetidigt men vi 8 är det oftast dags. Och de brukar ofta gå upp själva och titta på tv en stund innan vi vuxna går upp på helgen. Men det blir ju ändå att man lyssnar och inte sover ordentligt! Men nu sov vi länge! Och det var skönt! Sen åt vi frukost och löste korsord tillsammans. Plockade undan lite, packade upp lite julklappar, tvättade lite...åt skinkmacka till lunch...löste lite mer korsord. Och sen räckte det med vila! Maken åkte och handlade. Jag började plocka ur en bokhylla inför stundande ombyggnation av vårt sovrum. Maken fixade i ordning sill och revbensspjäll och janssons frestelse till i morgon, annandagen, när mina föräldrar och makens mamma ska äta julbord här. Jag bakade rosenbröd och hallongrottor. Sen slipade maken väggar och tak i utbyggnaden i vardagsrummet! Och så blev det dags för kvällsmat! Ett litet minijulbord blev det! 
 Efter maten spelade vi spel! Air hockey och couronne och frågesport! Minstingen fick en frågesportkortlek som handlade om djur och den var riktigt rolig! 
 Sen var det dags för sagoläsning och god natt till sexåringen och så lite tv-tittande! Vi såg Fröken Frimans krig och den tyckte vi var bra! 
Och nu sitter jag vid köksbordet och läser och skriver lite och tittar på mina nya fina adventsljusstakar jag och maken fick i julklapp av mina föräldrar! De är så fina att jag måste titta på dem lite då och då! 

God natt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar