Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 31 december 2017

Den sista dagen på året...

...är kommen! Året gick fort! Mycket har hänt! Vårt äldsta barn började studera på universitet! Vi började bygga om vårt hus så att det ska bli lite större! Vi reste till en annan kontinent...USA! Det var ett riktigt äventyr! Annars har dagarna gått precis som vanligt..en efter en annan...livet som på sitt eget lugna sätt lunkar vidare med alla de sysslor som hör till! Det gillar jag! Och det är vad jag är mest glad över...att jag får lov att rå över min vardag och leva mitt liv bara för mig och min familj. Att jag är fri. Och att jag är här...där mitt liv utspelar sig på riktigt...i mitt hus tillsammans med mina barn när de är hemma.
Här är vårt "nya" vardagsrum som vi började förbereda i våras..gjuta ny platta, bygga nya ytterväggar, isolera, el...och en massa mer...nu är det ett rum...men mycket fattas...väv på väggar, färg på väggar och tak...fönsterfoder och fönsterbrädor...OCH nytt golv...men det ska vi ha i hela nedervåningen så det får vänta lite till! Men det är härligt att gå runt i sitt nya rum och njuta av hur stort och ljust det blev! 
Här är vårt äldsta barn när han var liten bäbis! Han var en så söt liten kille... alltid på gott humör och mild och glad och sprallig...en riktig spelevink! Och sin humor har han i behåll! 
Här är han 11 år gammal och sitter på en bergstopp i Tyskland! Vi åkte till Österrike på bilsemester och bodde på hotell i Tyrolen! En dag åkte vi till Hitlers örnnäste och det är där den här bergstoppen finns! Så vackert var det...som att sitta på toppen av hela världen! 
 Och i år bar det av ända bort till Florida! Vår äldste var inte med...det kändes märkligt och lite tomt...men det gick bra! Han klarade sig bra hemma och hade roligt tillsammans med flickvän och vänner! Och han njöt av att rå sig själv och ha hela huset för sig själv! Och vi andra hade det underbart! Ett härligt minne att bära med sig länge, länge! När jag tittar på bilderna riktigt känner jag hettan, det varma vattnet...minns de vackra färgerna, pelikanerna som kom flygande över himlen i stora plogar som någon slags urtidsdjur...palmerna i alla möjliga fasoner...snäckor man aldrig sett på våra breddgrader! 
Men nu är det vinter här hos oss! Den sista dagen på detta år! Och det är vackert det också! Igår tog vi en kvällspromenad i snöfallet när mörkret hade sänkt sig! Barnen blev spralliga av de stora tunga flingorna och själv kände jag det som om vi gick i en saga! En tyst värld där allt sluts inom sig självt när snön omfamnar en och dämpar alla ljud...där himlen är svart och luften är fylld av vinterns speciella doft och mättade fukt när vädret är på det viset! 
Gott Nytt År!


2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År från Gunilla i Hälsingland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt med en nyårshälsning tillbaka!

      Radera