Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 11 oktober 2013

Rut-arbete!

Unnar mig en liten paus! Jag och minstingen jobbar hårt idag! Vi är som de allra värsta RUT-arbetarna! Vi har tagit ut mattor, dammsugit soffan, torkat av köksbänkarna noggrant. Nu vilar vi en stund och sen kör vi igen! Skinnsoffekuddarna ska torkas av noga och sen ska den dras ut från väggen och det ska dammsugas där också. Toaletterna måste städas och sen blir det bråttom med lunchen!

Min man kommer att bli glad när han kommer hem. Ett städat hem och mat på bordet. Och han kommer att ha gjort en arbetsdag och tjänat pengar åt oss, storhandlat inför nästa vecka och sen ska han skjutsa barn till aktiviteter. Vi hjälps åt och arbetar åt oss själva och åt varandra!

Mitt jobb är inte värt något tyvärr - bara för oss! Tänk om jag kunde få öppna en egen liten firma som säljer RUT-tjänster till vårt hushåll! Kanske kunde det bli några kronor i alla fall! Men man får inte sälja såna tjänster till närstående tyvärr! Jaja, jag jobbar på och njuter hur som helst åt att jag har tid att städa och greja i vårt hem och framför allt åt att jag kan ta hand om barnen och får njuta av att vara tillsammans med dem så mycket som möjligt och kan ge dem en så lugn och  harmonisk barndom som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar