Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 17 oktober 2013

Barn och bussar!

Jag läser om hur en grupp med 19 förskolebarn och deras fröknar nekas åka med en buss eftersom det saknas pengar på deras busskort. De får gå över fyra kilometer för att ta sig hem till förskolan. Barnen är mellan 1 och 5 år. De två 1-åringarna sitter i vagn men de andra barnen får gå hela vägen. Artikeln väcker många känslor. Kommentarerna handlar om vems fel det är. Busschaufförens som inte lät dem åka med ändå? Personalens som inte hade koll på pengarna eller som inte lät en fröken springa iväg och fylla på kortet?

Själv funderar jag på vad 19 barn i åldrarna 1 till 5 år gör på en buss tillsammans med tre fröknar. Barnen är för små, för många och fröknarna för få. Det är fråga om 6 barn per vuxen (en av dem har tom hand om 7). Jag skulle aldrig få för mig att åka buss med sex små barn på egen hand. Särskilt inte andras barn. Tänk om det händer något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar