Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 7 januari 2013

Promenad och tacos!

 
 
Sista dagen på jullovet! Känslorna var lite olika inför morgondagen. Ett par av barnen tyckte att det skulle bli jättekul. Tre tyckte att det skulle bli "boring" men de flinade lite när de sa det så jag misstänker att det inte var så allvarligt menat! Det blev en slappardag med tv-spel, långpromenad, fika framför en film, bastubad och tacos.
 
 
De små barnen hade ingen lust att gå någon långpromenad men när det kom till kritan var det väldigt roligt! Det var fullt av frusna vattenpölar på skogsstigen. Jättekul att stampa sönder istäcket!
 


 
Tacos äter vi som alla barnfamiljer då och då. Oftast är jag lat och häller i färdigköpt tacokrydda. Ibland kryddar jag den själv. Det är mycket godare och inte särskilt jobbigt.
 

 
4 p
 
500 g nötfärs
1 liten röd finhackad paprika
1 finhackad gul lök
avrunna hela burktomater eller 4 hackade färska
1/2 tsk socker
2 msk chilipulver
1/2 tsk spiskummin
1 nypa oregano
1 tsk koriander
 
Bryn nötfärsen. TIllsätt det andra och koka ihop.

1 kommentar:

  1. Men å vad jag blev hungrig nu.ler.å så ska man sova..kommer drömma om tacos.

    SvaraRadera