Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 23 april 2018

Måndag eftermiddag...

...och helgen är över....ute är det grått och regnet strilar ner...det gör inget, inget alls. Det är bra för jorden därute i trädgården...och jag har att göra inomhus...och ett par av barnen har ont i halsen och är hostiga så vi klarar oss utan sol idag. 

Men i helgen var det soligt och fint! Det var härligt! Vi jobbade i trädgården...klippte lite i måbärshäcken...det är så bra att ta såna där långa rankor som inte ha förgrenat sig som de ska innan löven slår ut...och passa på att ta bort gammalt torrt och dött. Och så har jag luckrat jorden i rabatter och i jordgubbslandet...rensat bort det första ogräset! Det är härligt att jobba i trädgården...skönt för både kropp och själ! 
Tvätten har gått att hänga ute...alltid lika härligt att komma igång med det...njuta av doften av soltorkad tvätt! 
De friska barnen har varit ute och haft kul på studsmatta, med rullskridskor och i äppelträdet! 
Jag har städat förrådet! Det tog hela fredagen! Allt sorterat och golvet skurat och hyllorna avtorkade! En massa saker hamnade i sopsäckar som maken körde bort till tippen på lördag förmiddag! Det känns skönt att ha ett rent och städat förråd! En bra start på våren!
I fredags kom också tapetserarna och satt dit vår nya tapet i vårt blivande nya sovrum! Det var roligt! Det blir så fint! Nu längtar jag bara efter nästa steg...golvet! 
Jag har hinnit med lite släktforskning också...passar på när jag ändå sitter och tar igen mig med en kopp kaffe mellan arbetspassen! Det är alltid roligt! Jag gillar att gräva mig ner i historien...samla ihop de ledtrådar jag har...hitta namn, datum, anteckningar om flyttar...det känns som om jag förankrar mig lite fastare i min egen historia! 
Men nu är det måndag och ute är det grått...barnen kommer snart hem från skolan och innan dess har jag lite saker jag vill hinna med! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar