Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 15 maj 2013

Nordisk mytologibok!

 Jag och småkillarna har läste en hel del om nordisk mytologi på sistone. Det går alltid hem så jag brukar ta fram alla mytologiböcker jag har ungefär en gång om året. Den här gången ville pojkarna göra en egen gudabok. Vi har börjat lite och hittills har de ritat Tor och Oden.
 
 
Här är Tor med sin yxa och bälte och med järnhandskarna på!

 
En till TOr med yxa och blixtar på himlen!
 
Vi läste sagan om när Tor fiskade upp Midgårdsormen och det blev en bild till den också!
 
 
Här är Oden med bara ett öga. Det andra offrade han ju i vishetens källa för att bli just vis. Han har sina korpar Hugin och Munin med sig också men de orkade inte 6-åringen rita så det fick jag göra!

 
Vi tittade i en bok med runor också och skrev gudanamnen med runor. Nästa gud vi ska rita blir Frej! Det tar vi en dag när vi får lust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar