Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

lördag 11 maj 2013

Dagens dikt!

Det snurrar runt så många ord i mitt huvud av allt läsande av rapporter, politiska skrifter och tidningsartiklar jag har läst för att få reda på lite mer om kognition. Ibland blir jag förvirrad, det känns som om korten blandas bort av alla ord. Ibland blir jag full i skratt, det är så uppenbart att orden verkligen inte betyder någonting av värde. Kom att tänka på Frödings dikt Idealism och realism. Den passar perfekt när man känner som jag...


Nu är jag led vid tidens skism
emellan jord och stjärnor.
Vår idealism och realism
de klyva våra hjärnor.

Det ljugs när porträtterat grus
får namn av konst och fägring.
En syn, som svävar skön och ljus
i skyn, är sann som hägring.

Men strunt är strunt och snus är snus,
om ock i gyllne dosor,
och rosor i ett sprucket krus
är ändå alltid rosor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar