Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 23 maj 2013

Blomsterstudier!

 
Det är roligt att gå ut och gå nu på våren! Det är så mycket nytt att titta på! Om man vill vara ambitiös kan man ta reda på vad alla blommor heter! I går försökte vi hitta så många olika sorters blommor som möjligt! Ganska många namn kunde 6-åringen redan! Vi hittade:
 
 
Förgätmigej
 

Gullviva
 
 
Liljekonvalj

 
Skogsviol
 
 
Hägg och smörblommor, mandelblommor, maskrosor, fibblor och mängder av halvvissna vitsippor...
 

 
Alla blommor och annat liv gör mig så glad men säg den glädje som varar för evigt! Nästan alltid när jag är ute och går blir jag ledsen och arg. Folk kan aldrig låta något vara! Det måste slängas skräp överallt! Barnen vet hur jag är och de blir lika upprörda som jag! De brukar säga att "ring kommunen!" men det har jag slutat med! Det är ingen som bryr sig ändå! Det allra värsta jag vet är alla dessa "komposter" som folk ägnar sig åt att ordna till i skogarna! Det räcker tydligen om det är fint på den egna tomten. Vad som finns utanför spelar mindre roll! Själv tycker jag att all natur som är runt oss tillhör oss alla! Den är till för njutning och glädje och den förstör man inte hur som helst!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar