Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 30 mars 2018

På skärtorsdagen...

...tog vi oss en tur till närmsta storstad..jag och maken och de tre yngsta och mina föräldrar! Vi skulle handla några småsaker på stan och lite större saker på IKEA. Vi startade på stan! Det var en riktigt vacker dag med blå himmel och strålande sol! Men kallt! Riktigt kallt! 
Vi handlade det vi skulle ha och tittade oss omkring också! Vi tittade in i kyrkan...här döptes den äldste för nästan precis 20 år sen! Det är en så fin kyrka...pampig och gammal men ändå inte så där jättestor utan lite hemtrevlig så där! 
Sen tittade vi lite på byggnaderna vid Svartån...i det röda huset längst bort på gatan tvärsöver vattnet bodde jag och maken när vi fick vårt äldsta barn...det var så mysigt att bo mitt i stan och på ett så vackert ställe!
Slottet kan man ju bara inte låta bli att glo på när man går förbi! Det är så vackert och pampigt! 
Innan vi lämnade stan gick vi in på vårt favoritkondis! Där köpte vi vetelängd och alla fick välja varsin "bit"...sen åkte vi till äldste sonen och hans flickvän! Det var så trevligt att hälsa på....vi pratade och skrattade och fikade! 
Sen bar det ut till IKEA...där skulle vi titta på garderober till vårt nya sovrum och köpa varsitt nytt skrivbord till de två äldsta barnen i huset! Ja, en trevlig skärtorsdag hade vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar