Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 24 februari 2016

Shoppingdag!

Igår tog maken ledigt från jobbet och så åkte hela familjen, de två äldstas flickvänner och mormor och morfar till närmaste storstad för lite shopping och samvaro! Det gick smidigt och fort att handla allt vi hade behov av! Vi delade lite på oss och kontaktade varandra när vi ville ha smakråd. Lunch åt vi allihopa tillsammans på en sån där thaibuffé. Alla gillar sån mat och det här stället har fräsch och god mat!

Jag skriver ju aldrig om shopping. Kanske för att jag inte är särskilt intresserad och för att jag inte handlar särskilt ofta och nästan alltid bara sånt vi har behov av och inte nåt bara för skojs skull. Men jag kanske skulle skriva några rader om gårdagens shopping!?

Vi handlade:

lite kläder som behövdes.

Kappahl:

Det var 100 kr rabatt på alla byxor så jag slog till och köpte mig ett par jeans! Fick dem för bara 299 kronor! Toppen! Och så hade jag 25 % på en vara. En fin poncho fick jag för bara 150 kr! Perfekt att ha när man går i affärer eller vill vara lite fin!

  
Sen blev det en tur in på H&M! Där hamnar man ju alltid! Vet inte vad jag skulle göra utan H&M både när det gäller kläder till barnen och mig själv! Och jag måste handla en hel del där för jag hade fått mina "återbäringskuponger" - hela 1100 kr! 12-åringen som bott i ett par smala adidasbyxor det senaste året hade kommit på att han ville ha jeans och vi hade tur och hittade två par han gillade! Fick dem ju "gratis" också och ändå har jag två av mina kuponger kvar!
 
Snart 16-åringen brukar få köpa lite av sina kläder själv men nu hade han slut på kontot och jag var snäll nog att låta honom handla något som inte var för dyrt! Han hittade en långärmad t-shirt på Jack and Jones. 199 kr - och det tyckte jag var ok! Snygg var den i alla fall!
14-åringen har börjat växa så hemskt att de jeans han fick i höstas börjar bli både för korta och trånga. Han behövde alltså också jeans. Vi testade på H&M men det var inga som dög tyvärr. Han hittade dock ett par fina jeans från Lee på Carlings. Jeansen där var hiskeligt dyra - ända upp till en bit över 1000 kr. Det går inte an och de han fastnade för var också i dyraste laget, 800, men vi gick med på det ändå och han blev glad över sina fina nya jeans! 


 Och så var det äldste sonen, 18 år...Han köper i princip alla sina kläder själv eftersom han får studiebidraget. Men dyra saker köper vi - skor och ytterplagg och träningskläder...Nu var det dags att börja fundera på studentkostym och vi hittade en som han tyckte om! Det fick bli en från Dressman! Där fick vi hela 800 kr i rabatt på den här fina kostymen!
Maken och yngste sonen gick in på JULA och köpte nya lampor till vårt allrum! De gamla har blivit lite ankomna av bollkastning! En skärva hade gått ur en av dem och samma sort fanns inte längre att köpa tyvärr. Men de maken fick tag på var finare och det var ju kul! 


 De små barnen var inte intresserade av några kläder och de fick inga kläder heller den här gången (förutom jeansen till 12-åringen då förstås). De hittade däremot tv-spel på Game Stop. De köpte varsitt begagnat spel till PS3 för egna pengar! Och så köpte de hörlurar från Claes Olsson. Deras egna pengar räckte till det också. Sen handlade jag lite åt dem på Panduro. Aidaväv för att sy korsstygn och nålar. Har så mycket gammalt broderigarn både i ull och sånt där molinégarn att jag tänkte vi skulle börja brodera lite. 9-åringen tände stenhårt på idén och satte igång nästan på en gång vi kom hem!

Efter gallerieshoppingen åkte vi ut till IKEA. Vi strosade runt och tittade och de stora barnen drömde om egna hem och möbler och funderade och pratade om det. Jag funderade också på möbler och köksinredning inför framtida behov. Roligt att tänka och fantisera och få lite nya idéer.

Vi handlade inget särskilt. Bara det vanliga, servetter, värmeljus, glas...och så nya taklampor till barnens rum. Hittade vanliga enkla men fina plafonder för bara 99 kr!
Lite fika blev det på IKEA också förstås. Det var skönt att sitta lite efter all affärsvandring! Sen var det dags att åka hem igen! Alla glada och nöjda med sina nya inköp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar