Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 29 april 2013

Dagens ordspråk!

 
 
För några dagar sedan skulle vi måla hus! Men 6-åringens hus blev till en kyrka. Det skulle bli ett stort färggrannt fönster under klockan men han orkade inte riktigt måla färdigt det. Fint blev det i alla fall tycker jag!
 
Vi pratade lite om hus och hem medan vi målade. Jag försökte komma på ordspråk som handlar om hem.
 
Mitt hem är min borg!

Borta bra men hemma bäst!
 
Hem, ljuva hem!
 
Vi tyckte att de stämde rätt bra. I hemmet kan man slappna av och vara sig själv! Där kan man greja med det man vill. Där finns de bästa vännerna och alla saker man vill hålla på med. Det är roligt att åka bort och uppleva nya saker men alltid skönt att landa i sitt eget hem!
 
Någon som kan fler ordspråk om hemmet?
 

3 kommentarer:

  1. Ja, jag kan bara hålla med. Precis så är det! Kommer inte på fler ordspråk...

    SvaraRadera
  2. Vilken tur jag gick in till din blogg just ikväll..för jag kände jag behövde ngt pepp...då jag de senaste dagarna kännt att vi måste vara lite udda..för vi e så familjära å killen som blir 12 i sommar e liksom hellre me oss än kompisar å jag är ju glad å stolt men man undrar ändå...e de normalt..och lillkillen är ju ännu mer så men han är lite speciell överlag när de gäller den socialabiten så honom vill jag inte jämföra med den sk normen.grrr....kan inte bara alla vara som dom är utan att jag ska överanalysera allt..å kan man inte bara få vara familjär å tycka familjen är viktig....å hemmet...så tack o lov för dina små ordspråk å dina tankar.i need u. kramar

    SvaraRadera
  3. ps å kyrkan va jättefin...älskar kyrkor, Guds hem:-) fast hans hem e väl lite större än så..men ja jtätefint bild som sagt.

    SvaraRadera