Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 17 april 2013

Rolig läs-, skriv-, och berättelseövning!

I dag hade jag och 6-åringen (även 9-åringen kom och var med en stund) en rolig stund tillsammans. 6-åringen är duktig på att läsa nu och har börjat skriva en hel del också. Han tycker inte att det är roligt att sitta och träna som man gör i skolan men ändå gillar han att läsa och läser på allt han kommer över just nu. Han läser på mjölkpaket, reklamblad, skyltar... I alla fall kom jag på en rolig övning där han fick både läsa och skriva. Dessutom fick han öva sig på att berätta en liten saga. Jag skrev ner fem ord som han fick läsa. Sedan fick han i uppgift att hitta på en liten saga där de fem orden skulle ingå! Sedan bytte vi. Han fick vara läraren och hitta på egna ord. Nu fick han träna på att skriva (han orkade bara 3 ord men det gjorde ju ingenting) och sen fick jag berätta! Mycket skratt blev det när sagorna berättades!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar