Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 15 maj 2012

Pysselförmiddag!

Har ett halvsjukt barn hemma. Vi fördrev en timme på förmiddagen med att måla akvarellfärg. På kvällarna läser jag i en sagobok av Asbjörnsen och Moe och i den finns det underbara akvarellillustrationer av Tord Nygren. Vi försökte härma en (tog bort alla svåra detaljer!)


Snart 6-åringen målade egna grejer, bl a den här vulkanen!



Sedan lekte vi en ordlek. Lekte den först med snart 6-åringen men sedan ville 10-åringen vara med. När det var min tur fick jag de här bokstäverna. Såg svårt ut men till slut fick jag ihop det!




Slutligen gjorde vi en ny engelsk ordtavla. M hittade fina bilder i olika reklamblad och klippte ut. Sedan skrev vi vad allt hette på engelska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar