Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 22 maj 2012

Läxor!

Jag har pratat lite grann om läxor förut. Om att det verkar som om läxor inte är så "inne" längre för barn som har gått ut mellanstadiet. Jag tycker fortfarande att det är märkligt att tro att man inte behöver reptetera och befästa det man gjort i skolan. Jag tycker också att det är underligt att studera språk utan att någonsin lära sig några ord utantill, eller träna på grammatik, t ex starka verb hemma.

En annan nackdel med att inte ge läxor kom jag att tänka på en gång när jag och äldste sonen pratade om hur mycket tid han tyckte att det var rimligt att lägga på datoranvändande. Om barnen skulle få läxor skulle de vara tvungna att bryta sitt datorspelande för skolaktiviteter - något som jag tror inte skulle vara så dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar