Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 1 oktober 2020

Sensommarväxtligheten...

...är härlig tycker jag. Det är stilla och fuktigt och fullt av dofter...helt annorlunda än sommarens dofter...fulla av något slags mäktigt liv trots att doften av förruttnelse och död är tydlig...
Jag gillar att gå ett varv runt trädgården efter att barnen åkt till skolan. I gräsmattan blir det spår i daggen. 
I rabatterna kämpar rosorna på...de sista för året är nästan de vackraste tycker jag...
Det finns fortfarande mycket att plocka in och sätta i en vas på bordet...ringblommor, luktärtor, sköldpaddsört, rosor, stjärnflocka...
Ute i naturen är det också vackert...
Enstaka lupiner har orkat få fart på sig...
Jag älskar lönnarnas svarta grenar med allt det gula omkring! 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar