Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 23 oktober 2020

Vardagsveckan...

...har gått och det är fredag kväll! Snart ska vi bänka oss vid bordet och kalasa på laxburgare som jag förberett! Det har varit en bra vecka trots att min make varit bortrest. Jag är som vanligt extra glad över att vara hemmafru...om inte hade jag nog varit väldigt trött nu av att sköta allt jobb ensam här hemma och samtidigt sköta om ett förvärvsarbete. Jag är glad över att kunna bestämma själv över min arbetsinsats..slippa ge mig av till en arbetsplats och lämna hemmet. Jag har i och för sig lämnat hemmet en hel del...man är ju fri att göra som man vill när man är hemmafru...inte kedjad vid spisen som ofta sägs! 
Jag har varit till ett par kyrkogårdar och tittat till gravarna inför alla helgonaafton! Jag åkte med mina föräldrar och det är härligt att ha tid att umgås med dem i vardagslag! 
Jag har varit till sjön och promenerat! Eftersom jag är hemma kunde jag ta med mitt minsta barn som kommit hem från skolan hyfsat tidigt! Det var så vackert och  vederkvickande att andas den friska luften och se allt det vackra! 
Det är härligt för både barn och vuxna att vara ute i naturen och det är härligt att se sitt barn njuta av att röra sig och leka...även om det inte har en kompis med verkar det gå bra! 
Jag och mitt yngsta barn har promenerat lite efter skolan...njutit av höstens alla färger...
Vi har fixat en halloweenpumpa och den är så fin så den får hänga med lite överallt...framför tv:n till exepmpel!
Jag har varit ute i trädgården och plockat lite...rensat och klippt lite...och bara gått runt och tittat på hur det ser ut...glatt mig åt rosorna som fortfarande blommar så vackert! 
Ja, så har jag gjort allt det vanliga förstås...lagat mat och tvättat och städat och förhört läxor och lyssnat på musikläxor och...ja allt möjligt! En härlig vecka har vi haft! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar