Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 1 mars 2019

Vårt matrum...

...är klart! Nästan i alla fall...det fattas nya taklampor över köksbordet. Och så drömmer jag om en lite mindre orientalisk matta att lägga framför den bruna byrån. Och om en fin byrå från Bruka...köpmansdisk med betongskiva...att ha i ett hörn...men den är rätt mycket för dyr så det får fortsätta vara en dröm tills vidare! Det är i alla fall helt underbart att vi är färdiga med en sak till i vår husrenovering! För ett och ett halvt år sen började maken med att riva bort ena änden av nedervåningen...och nu har vi kommit så här långt! Det som är kvar att göra är att byta kök och bygga en altan! 
Vi valde tapeten Fruit i färgen gold/coral av William Morris...och jag älskar den! Det blev precis så där som jag ville ha det...mysigt och varmt...engelskt...hemtrevligt! Färgerna gick precis till tavlorna och så fick ett par broderade tavlor i rätt färger också flytta in i matrummet! 
Den bruna stora sekretären fick byta hörn och där blev den mycket bättre tycker jag...bordet ställde vi tillbaka framför fönstret och det gillar jag också...ljusare och lite mer golvyta kvar!
Det allra bästa är att vi har fått så otroligt mycket mer plats än vi hade innan! Förut var det trångt och alldeles fullt med möbler...nu är det luftigt och gott om plats att breda ut sig! Och golvet...vitlutad furu...gjorde det hela mycket ljusare! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar