Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 14 mars 2019

Vardag...

...var dag. Och vinter och vår kämpar. Jag gör mitt vanliga jobb. Vardagsjobbet. Det känns bra. Mellan varven gör jag annat. Stickar som en tok. De tre små har fått varsitt par sockor. Ja, minstingen har fått två par. De tyckte det var kallt på morgnarna och jag nappade direkt...sockor är ju kul att sticka.
De mönstrade hittade jag på själv! Sonen ville ha mönster och jag orkade inte följa något krångligt mönster som kräver dagsljus. Så det fick bli trianglar...lätt att sticka i soffan framför tv:n.
Sen köpte jag så roliga garnnystan från Drops...såna där som har olika färger i ett nystan liksom...de blev fina tycker jag!
Jag är så van att vara ute på dagarna...21 år som hemmamamma har väl satt sina spår...barnen skulle ju ut varenda dag och få röra på sig, få luft och sol på kroppen! Nu är jag ju ensam i ganska många timmar. Och ingen hund har jag...maken är ju allergisk...men va 17...man kan väl gå ut på egen hand. Det är trevligt att ta en tur före maten tycker jag. Det är skönt att märka av vädret...denna vecka har det pendlat mellan full vinter, dimma, solsken...Våren är i alla fall på väg...i fågelvärlden är det full fart!
Skatorna bygger bo mitt emot vårt hus...det är trevlig underhållning...ett äkta par som hjälps åt...fram och tillbaka med kvistar...som de stoppar in och trycker till och flyttar om på. 
Jag och barnen brukar ofta gå i skogen och spana på fåglar...det går också bra att göra det själv. Det blir en ny upplevelse att vara ensam i skogen...tystnaden är större, man hör mer och ser mer! Hackspetten i närmsta skogen är i full gång med att hacka nytt hål! En liten talgoxe satt bredvid och spanade lite! 
Ett märkligt läte hördes högt över mig...ett lite väsande pipande kort ljud...två domherrar festade på den utslagna viden! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar