Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 8 oktober 2015

En ledig dag mitt i veckan

Igår var det studiedag för barnen! Härligt med en ledig dag mitt i veckan! Vi sov ut och latade oss med tv och tv-spel och tidningsläsning en stund efter frukost. De två stora barnen sov hos sina flickvänner så de var inte hemma. Sedan passade vi på att göra läxor (skolans och egna) en stund. Jag förhörde på multiplikationstabell och stavning och modala hjälpverb och perfekt i tyskan.
Sen bestämde vi att vi skulle strunta i att laga lunch och istället cykla till Burger King. Vi frågade barnens mormor och morfar om de ville följa med och det ville de. Det var mysigt. Roligt med en liten cykeltur och gott att äta hamburgare till lunch för omväxlings skull. Det var fler som hade fått den idén för det var både flera skolkamrater och några lärare från barnens skolor som var där och åt! De två största cyklade hem efter maten. De ville passa på att spela spel på sin lediga dag. Vi andra gjorde lite småärenden i de affärer som finns i området. Jag köpte en potatispress och ett par fotoramar och barnen hittade träsvärd som egentligen var linjaler för bara 10 kr styck!
 
När vi var klara cyklade vi hem och drack lite eftermiddagskaffe och latade oss lite mer. På kvällen blev det lite mer hektiskt. Det var fiolorkesterövning och karateträning och hämtningar på musikskolan och körskolan där den äldste varit på teorilektion. Kvällsmaten fick serveras i tre omgångar för att det skulle fungera. Vid 21 lägrade sig lugnet igen och jag och maken kunde se på nyheterna tillsammans och prata lite.
 
Känner mig lite extra glad över att vara hemmafru en sån här dag. Det är praktiskt och bra att finnas hemma när barnen är lediga på arbetstid. Det är också roligt att kunna dela en ledig dag med dem. Och det är skönt att vara någorlunda utvilad och pigg och förberedd när kvällsjobbet drar igång.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar