Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

lördag 4 april 2015

Påskafton!

 
 Idag är det påskafton! Soligt och fint var det när vi vaknade och lite snö också! Vackert! Lillen var förväntansfull och ville ge sig ut på en gång och se om påskharen hade varit framme och lämnat ägg. men han fick vänta tills bröderna vaknade. Ja, de två som sov allra längst fick han pussa så de vaknade.

 


Vi ritade några till påskbrev och jag försökte rita den typ av häxa min morfar alltid ritade. Jag kan se honom sitta där vid det runda köksbordet hemma hos min mormor och morfar och rita. Han berättade när han ritade - om den krökta näsan med vårta på, om katten som satt därbak och kaffepannan som hängde där fram och så det allra viktigaste - smörjhornet! Tänk att jag inte sparade en sån där teckning!? Det grämer mig så mycket. Men jag har bilderna av det inom mig och jag kan rita såna där liknande häxor i alla fall och visa barnen hur de såg ut.


Snart ska vi ut i vårsolen och promenera hem till mina föräldrar och fira påsk tillsammans!
Glad Påsk! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar