Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 7 januari 2015

Skridskoåkning!

Igår gav vi oss ut och åkte skridskor! Isen var blank och slät och magiskt svart. Det var lagom kallt och inte blåsigt alls. Härligt att fara fram fort och ljudlöst!
 
I änden på sjön finns en mosse och där hade det skapats naturliga isbanor - roligt att åka runt i dem! 
En brasa tändes och det var så skönt att sätta sig vid värmen och vila lite, grilla korv och vila fötterna en stund.
När jag var liten åkte vi mycket skridskor. Jag älskade det lika mycket då som nu. Jag är glad över att ge mina barn det jag själv fick som barn. Glädjen att få vara tillsammans och röra på sig ute i naturen. Få uppleva allt det vackra vi har runt oss som är alldeles gratis. När jag såg mina barn forsa fram över isen, träna sig på att snurra och stanna, åka baklänges förflyttades jag lite tillbaka i tiden i tankarna. När jag såg dem ligga på mage på isen och blicka ner i den slutna, magiska undervattensvärlden mindes jag precis hur det var att vara liten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar