Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 31 maj 2020

Morsdagsfirande!

Vilket morsdagsväder vi fick igår! Sommar och sol! Vi åkte iväg till vårt vanliga lilla kulturområde med arbetarbostäder och istidsnatur...nästan hela familjen (den äldste hade inte tid att komma hem för allt tentaplugg) och mor och far. 
Yngste sonen hade gjort ett fint kort till sin mormor och gjort ett gulligt hus av en träkloss hans far sågat till...eftersom en maskinsåg ändå stod framme hela gårdagen och igår förmiddag pga altanbygge! 
Vi drack kaffe framför handelsboden...huset där min mamma bodde sitt första år i livet! Hon och hennes mamma och pappa bodde på övervåningen med ingång i den gröna dörren! Min morfar ägnade ledig tid åt att bygga färdigt den villa de senare flyttade in i! 
Det var en hel del folk ute och roade sig på mors dag trots coronat! Och ett par musiker underhöll med vacker musik. 
Smedjan var stängd men man kunde i alla fall glädja sig åt hur vackert huset i sinnersten är! 
Alla djuren var där och ville gärna bli klappade! 
Och så gick vi en liten promenadslinga på en dryg kilometer! Alltid lika vackert här tycker jag! Bergsklättrare var i färd med att ta sig uppför den branta bergväggen...deras hjälmar lyser i orange! 
De två yngsta klättrade de också...men på bumlingarna som ligger nedanför branten! Här har våra barn klättrat mycket i sina dar...nu är det bara två kvar som finner nöje i det! Det är ändå härligt att tänka på det...hur kul de haft det här...klängt och klättrat och njutit av att ta sig högt upp och finna den perfekta vägen upp till toppen! 9-åringen klättrade så fort han kunde...jag fick ta tid på mobilen och nya rekord slogs på löpande band! 
Det är så härligt att gå i skogen den här tiden på året...värmen och den svala doftande luften från barr och blåbärsris...det intensiva kvittrandet från alla fåglar i full fart! 
Och doften av syren...
Och när vi kom tillbaka till arbetarbostadsområdet tittade vi runt lite igen...de är så vackra de här husen där så många familjer bodde förr...åtta i varje länga...ett rum till varje familj...jag försöker föreställa mig hur det kan ha tett sig om man hade förflyttats tillbaka 100 år i tiden! 
En fin eftermiddag tillsammans fick vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar