Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 10 februari 2014

Måndag igen!

Helgen är över och det är måndag igen. Det har varit en lugn helg med mycket plugg eftersom tre av barnen har prov den här veckan. Vi har byggt snögubbar och en snöfästning och firat ett av barnen som fyllde år igår. Vi har tittat på tv tillsammans och gått ett par promenader.

Men nu är det måndag och en vanlig vardagsvecka drar igång igen. Jag och minstingen ska alldeles strax sätta igång med vårt vanliga jobb. Tvätta, hänga tvätt, vika tvätt, lägga in tvätt i garderoberna, bädda och dammsuga. Sedan ska lunchen förberedas. Vi ska också klämma in ett litet yogapass idag hade jag tänkt. Jag köpte en bok om yoga för barn för några år sedan och den är riktigt bra! Ibland gör vi ett helt "program" men det är inte alltid det funkar. 3-åringar är lite egensinniga och då får man hitta på något annat! Det finns gott om roliga övningar i boken där yogaövningen härmar djur. De är väldigt uppskattade och några sådana kan man alltid göra. Och så kan man hoppa och skutta lite också! Barn tycker det är jättekul och jag själv får lite konditionsträning!

Yoga för barn : Böj, vrid och ha kul (häftad)

Sen ska vi rita en stund och kanske leka med bokstäver också. Efter lunchen ska det minsta skolbarnet hämtas från skolan och då passar vi på att ta lite utelek. Sen kommer de större barnen hem från skolan i tur och ordning. De ska ha mellanmål och sedan ska läxorna (från skolan och lite eget arbete) göras. Piano ska spelas. Och så ska de förstås hinna leka och vila sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar